De Workshop
Je bent geïnteresseerd in de Workshop Merk Identiteit. We combineren hierin twee merk modules: Merk Essentie en Merk Visualisatie. Samen stellen we een programma samen dat bij jouw merk past. Daarna krijg je een offerte toegestuurd.
Deze module bestaat uit 6 praktijkgerichte sessies van ongeveer 2 uur waarin we aandacht besteden aan:
› Sessie Merk Innerlijk
Analyse van het merk, het inspirerende doel en de motiverende kernwaarde om tot een concrete Visie te komen: het Innerlijk van jouw merk.
› Sessie Merk Belofte
We stellen concrete kernwaarden vast en richten ons op de route naar jouw doel. Hieruit ontstaat een duidelijke Missie: de Belofte van jouw merk.
› Sessie Merk Publiek
We onderzoeken de ideale doelgroep die aansluit bij jouw Merk Innerlijk en Merk Belofte. We creëren een beeld van de Doelgroep van jouw merk, inclusief Persona: het Publiek van jouw merk.
› Sessie Merk Verhaal
Nu schrijven we, in de Toon van jouw Doelgroep, een Verhaal dat makkelijk te onthouden is. We gebruiken die alle opgedane kennis voor uit de eerdere sessies: het Verhaal van jouw merk.
› Sessie Merk Gevoel
Net als de inrichting van je huis, de kleuren in een schilderij of de melodie van muziek, beschrijven we de sfeer waarin we het merk gaan visualiseren.
› Sessie Merk Stijl
Het resultaat van de Sessie Merk Gevoel gaan we specificeren in een eigen herkenbare stijl. Het wordt de basis voor het Visuele Ontwerp van jouw merk.
+ Visueel Ontwerp
Na bovenstaande sessies, zet ik alle ontwikkelde elementen om naar een digitaal ontwerp. Dit bevat o.a. een logo, vorm elementen en een kleurschema. Bij de presentatie is nog ruimte voor 2 revisies.
+ Merkgids + Stijlgids = Merkboek
Na afronding van de workshop verwerk ik het resultaat in een professionele Merkgids waarin alle richtlijnen van jouw merk zijn verwerkt. In de Stijlgids, ook wel ‘Huisstijlgids’ genoemd, wordt beschreven hoe de huisstijl toegepast moet worden. Samen vormen ze de Merkboek, ook wel Brand Guidelines of Brandbook genoemd..
Resultaat
Met het resultaat kan je merk stevig de markt in. Je hebt nu jouw merkverhaal scherp, je visuele identiteit is vastgelegd en daarmee is jouw merk consistent en compleet. Je kunt nu aan de slag met jouw communicatiestrategie, de maretingcampagnes en het inzetten van verschillende on- en offline middelen.
Doorlooptijd
Per traject verschilt het hoe lang we samen nodig hebben om tot een goed eindresultaat te komen. Maar in de meeste gevallen spreken we af om elke week tot twee weken bij elkaar te komen. Na de afronding van de laatste sessie zal ik alle data verzamelen en verwerken in het Visueel Ontwerp en combineer ik alles in het Merkboek. Voor het hele ontwerptraject reserveer ik 2 tot 3 weken, na afronding van de laaste sessie. In totaal kun je dus rekening houden met een doorlooptijd van maximaal 15 weken.
Zo maken we een goede start
Om goed van start te kunnen, heb je de volgende elementen onderzocht of gerealiseerd:
- Merknaam
- Website domein (bijv. www.merknaam.nl), bij voorkeur zonder koppeltekens
- Potentiele doelgroep
- Rechtsvorm (bijv. BV, NV, Stichting, etc)
- Inschrijving bij de KvK
Aanvragen
Laat je gegevens achter en ik neem snel contact met je op.
Ik wil je vragen in ieder geval de velden met een sterretje (*) in te vullen. Dan kan ik mij goed voorbereiden op onze eerste kennismaking. Alvast bedankt.
Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA en Google. De volgende Privacy Policy en Service voorwaarden zijn van toepassing. [zichtbaar maken in css met class puurmerk-form-caption]
Wil je meer uit je merk halen? Maak dan gebruik van het brede media- en communicatienetwerk van Studio Anders. Puur Merk sluit naadloos aan bij de content creatie en conceptontwikkeling van Studio Anders.