Route: ThuishavenHoe & WatMerk Starter

Een zetje voor een goede start


Je bent net gestart en doet veel zelf. Logisch. Maar met een zetje in de goede richting kun je sneller vaart maken. Ik leg je uit hoe dat werkt.

Tijdens de Merk Starter loods ik jou richting een sterk merk: jouw merk! Zo ben je zichtbaar voor jouw ideale klant en houd je meer tijd over voor jouw onderneming.

Als Merk Coach loods je door het start-up-vaarwater richting een sterk merk met de volgende 5 stappen:

› Merk Starter programma

Aan de slag met de wind in de rug! Dat doen we samen: jij achter het roer, ik als jouw Merk Coach naast je, jouw persoonlijke Sparringpartner.

1. Merk Innerlijk

Als (persoonijk) merk wil je anderen inspireren om jou te volgen. We onderzoeken de kernwaarden en de stip op jouw horizon: de visie. Zo ontstaat de Merk Innerlijk.

2. Merk Belofte

Nu gaan we onderzoeken wat de sterke punten van jouw (persoonlijke) merk zijn. Op basis van die Merk Belofte, beschrijven we de koers: jouw missie.

3. Merk Doelgroep

Als eenmaal duidelijk is Waarom en Hoe jij die ideale doelgroep aan boord krijgt, richten we op het profiel van die klant. Wie is het? Waar zijn ze? Waarom vinden ze jouw merk interessant? Waarom zou je ze aan boord willen?

4. Merk Verhaal

We zijn bijna op snelheid, de vaart zit er al in. Nu maken we een goed te onthouden Merk Verhaal. Dat vormt de basis van alle uitingen, je tone-of-voice en de manier waarop jij jouw merk gaat presenteren.

5. Merk Gids

Als afsluiter, stellen we samen een heldere Merk Gids op. Dat wordt de leidraad voor jouw merk. Hiermee maak je een start met je marketing, blijft jouw communicatie glashelder en dient het als basis voor het ontwerp van jouw Visuele Identiteit.

Dit wil ik!

Fijn. Voor een passende offerte heb ik wel wat gegevens van je nodig. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en ik neem snel contact met je op.

Ik wil je vragen de velden met een sterretje (*) in te vullen voor onze eerste kennismaking. Alvast bedankt.







    Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA en Google. De volgende Privacy Policy en Service voorwaarden zijn van toepassing. [zichtbaar maken in css met class puurmerk-form-caption]

    Wil je meer uit je merk halen? Maak dan gebruik van het brede media- en communicatienetwerk van Studio Anders. Puur Merk sluit naadloos aan bij de content creatie en conceptontwikkeling van Studio Anders.

    Puur Merk is een dienst van

    Studio Anders Creatieve Media & Communicatie

    Resultaat

    Jouw merk als Startup is georganiseerd, helder in te zetten en optimaal consistent te houden.

    Wil je dat écht niet meer zelf gaan doen? Dan help ik je verder. Zo kan ik de doorvertaling maken naar de huisstijl, website en alle middelen die je nodig hebt voor een succesvolle start.

    Doorlooptijd

    Jouw merk wil je niet gehaast opzetten. We reserveren 1 sessie van 2 uur per 2 weken of tijdens een heidag of worcation.

    Totaal reserveren we 9 uren, verdeeld over ongeveer 2 tot 3 maanden.

    De keuze is aan jou. Jij staat aan het roer, ik ben jouw gids.

    Startversneller Voucher

    Voor persoonlijke groei en ontwikkeling als ondernemer is de Merk Starter speciaal afgestemd op de Startversneller Voucher. De provincie vergoedt 80% van deze voucher met een maximumbedrag van €1.000,-. Jouw eigen bijdrage is 20% wat neerkomt op €250,- als je optimaal gebruik maakt van de voucher.*

    Startversneller van OostNL ›

    *Bedragen en percentages zijn onder voorbehoud. Kijk voor de actuele voorwaarden op de website van De Startversneller.

    Deze ondernemingen hebben we mogen ondersteunen in hun merkontwikkeling:

    Wat betekent het allemaal?

    Veel thermen komen misschien bekend voor, andere zijn wellicht onduidelijk. Begrijpelijk, daarom hier een overzicht met uitleg.

    Visie

    Ook wel ‘de stip op de horizon’ genoemd of het grotere doel van je merk. Als je dit weet, is er focus voor de lange termijn.

    Merkwaarde

    De waarde waar jij voor staat en die herkend en omarmd wordt door jouw doelgroep.

    Missie

    De manier waarop je jouw einddoel (visie) wil bereiken. De missie kun je gaandeweg aanscherpen of aanpassen.

    Merkbelofte

    De merkbelofte helpt bij het vaststellen van het merkverhaal, maar zeker jouw service level.

    Merkverhaal

    Het merkverhaal is makkelijk te onthouden en vaak inspirerend of motiverend voor de doelgroep.

    Doelgroep

    Dit is de groep mensen die zich aangetrokken voelen door factoren zoals imago, belofte, service en visie.

    Persona

    Dit zijn fictieve personen die de doelgroep beschrijven. Het is een sterk middel bij je communicatie- en marketingstrategie.

    Merknaam

    De merknaam dient als auditieve en visuele herkenning naar de doelgroep en markt. Soms herkenbaar als bijvoorbeeld familienaam, soms een afkorting of samenvoeging van woorden.

    Merkgids

    Een gebruikersgids waar alles over je merk te vinden is. Zeer behulpzaam bij communicatie, marketing en promotie.

    Visuele Identiteit

    Dit zijn alle middelen die ervoor zorgen dat het merk herkenbaar is. Denk aan logo, de vormgeving van drukwerk of website. Maar ook teksten en audio.

    Een logo is het sterke visuele kenmerk. Het vertelt, vaak abstracte, het verhaal van het merk en is snel herkenbaar.

    Stijlgids

    Hierin wordt de visuele identiteit opgenomen. Derden kunnen zo, binnen de gestelde regels, middelen ontwikkelen.

    Wil je meer uit je merk halen? Maak dan gebruik van het brede media- en communicatienetwerk van Studio Anders. Puur Merk sluit naadloos aan bij de content creatie en conceptontwikkeling van Studio Anders.

    Puur Merk is een dienst van

    Studio Anders Creatieve Media & Communicatie